Regionális Diákszínjátszó Találkozó

Közép-Magyarország, budapest

Regionális Diákszínjátszó Találkozó

Közép-Magyarország, budapest

Közép-

Magyarország,

Budapest

előadások

2018

„A fesztiválhoz hozzátartozó applikáció és a FB-os közvetítések, valamint az eredményhirdetés utáni megosztások jelzik, hogy igazi 21. századi eseményen vagyunk…”

Körömi Gábor

„A fesztiválhoz hozzátartozó applikáció és a FB-os közvetítések, valamint az eredményhirdetés utáni megosztások jelzik, hogy igazi 21. századi eseményen vagyunk…”

Körömi Gábor

Közép-

Magyarország,

budapest

előadások

2018

Különös természetesség kerestetik (NNÁ Tánc 12. A)

„A lenyűgöző technikai tudású táncosok egyaránt otthonosan mozognak az egyéni és a csoportos gyakorlatokban.”

Vörös Rébék (NNÁ Tánc 10. A)

„Szép táncszínházi etűd volt a kasznáros jelenet, s az a pillanat, amikor egyszer csak mindenki vörös parókában forgott a színpadon.””

Ősz, Tél, Nyár, Tavasz (NNÁ 12. A)

„Az alma volt a tizenkettedikesek előadásának fő motívuma, melyet az elején mindenki elfogyasztott, szabadon hagyva bennünk, hogy egy technikai eszközt látunk, vagy egy bibliai szimbólumot fogyni a szereplők kezében.”

Kölykök (Reiszner Dárió és Virtics Norbert)

„A fekete figura a tér aranymetszésében harmonikusan mozog előre, míg a fehér szakadozottan küzd a térrel, igyekszik legyőzni az akadályokat.”

Mozart, Handel, Bach, Chopin, Bartók Béla és Frank Rebeka (NNÁ Tánc)

„A karakterek remekül eltaláltak, igazi táncosokat láthatunk a színpadon, akik ki tudják fejezni érzéseiket, látomásaikat, s hagynak is minket elveszni a zeneszerzők, saját élményeink és asszociációink tengerében.”

Gardrób (Pesthidegkúti Waldorf Iskola)

„Bár a ritmus néhol megakad, a színpadi jelenlét pedig a klasszikus verbális színházat idézi, mégis elmondhatjuk, hogy vállalásukat remekül teljesítette a csapat ebben az előadásban.”

FAME (NNÁ/KIMI 12. B)

„A hullámzó cselekmény ellenére feledhetetlen diákkaraktereket láthattunk – mint a tükörben – és közben fülünkben szólt mottóként az előadás számomra legemlékezetesebb dala, ami talán lehetne az NNÁ képzés mottója is. „Akkor is játssz még!”

Kihallatszik (Színjátszók a Városmajoriból)

„Az önismereti performance-ban, melyet stílusosan egy osztályteremben tartottak, előkerül a saját belső hang táblarajza, valamint egy felolvasott saját vers is.”

Boldogtalanok (NNÁ KIMI 12. B.)

„Nem csak azokat látom, akik bent vannak a szituációban, hanem azok koncentrációját is érzem, akik kívül vannak. Pörög a homok, mint az idő felettünk. A létra bizonytalansága egyszerre jelenti a szereplők bizonytalanságát és egyszerre reflektál a nézőtéren ülők életének bizonytalanságaira és esetlegességeire.”

SAGA (NNÁ/KIMI Petrezselyem kékje)

„Erős és szép képek, nagyon erős színpadi jelenlét jellemző végig az előadásra, melyben egy-egy meghalt szereplő dióként gurul ki a színpadról.”

Egy előre bejelentett gyilkosság krónikája (Pesthidegkúti Waldorf Iskola csoportja)

„Bár az előadás a válaszokkal kicsit adós marad, de a diákszínház nemes irodalomközvetítő ereje így is erősen jelen volt a produkcióban.”

Csontbrigád (NNÁ/KIMI 12.B.)

„A kocsmai karakterek, a verekedés, a kihallgatás sorban egy-egy nagyszerű mozgásetűd, ugyanakkor a darab a Csontbrigád jelenetekig jutva átváltozik egyfajta véglény-történetté, melynek ismétlődései, pontos koreográfiája igencsak megmozgatja a nézők fantáziáját.”

Kortársunk Csokonai (Kispista Színház)

„Bár a kultúraközvetítés és a tiszta beszéd szándéka sugárzik a színpadról, mégis számos hiányérzet maradt bennünk mind a részletek kiválasztása, mind pedig a versek feldolgozása és a színpadi világ megteremtése kapcsán.”

Bernarda Alba háza (POK-kör)

„A külsődleges színészi és színpadi eszközök használata ilyen távolságból még inkább felnagyítódott…”

Csordultig (NNÁ/KIMI 12.B.)

„Olyan, mint egy tükörlabirintus, melyben a szereplők állandóan szembesítenek saját elmúlt életszakaszainkkal, kapcsolatainkkal.”

A mezők fehér lovagja (NNÁ/KIMI MFL)

„A remek karakterek és egységes csapatjáték a produkció legfőbb erőssége.”

Konstantinápoly (Kebabosok)

„Remekül megírt párbeszédekkel néhol zseniális megoldásokkal vizsgálnak egy történelmi helyzetet, mely több szempontól Brecht és Dürrenmatt világát idézi fel.”

XXI. századi mesék (Óbudai Waldorf Gimnázium)

„Először klasszikus analóg helyzetet láthattunk, a mesei helyzetet tették át a játszók mai körülmények közé, másodjára igyekeztek modernizálni a mesét, netes elemekkel a virtuális világba helyezték a történetet, harmadjára pedig egyfajta pszichologizálással a figurák elemzésével és újra gondolással találkozhattunk, ahol a nagymama életreform-nagyi és a farkast is meg lehet érteni, sanyarú gyermekkorát figyelembe véve.”

A szerencsétlen (Projekt)

„Az előadás a maga abszurd helyzeteiben egyszerre volt szívbe markoló és mulatságos, miközben sokféle színházi nyelvet felmutattak a színpadon – a bábszínháztól a médián keresztül egészen a kísérleti színházig, ahol egy nézőt kiválasztanak / felkérnek és megkötöznek, ezzel is kifejezve a főszereplő és magzatának kiszolgáltatottságát.”

Zile nebune in Cluj (Kolozsvári hepaj)

„Most ugyan ez a kísérlet nem sikerül, a város (és vele együtt az ország) elbukik, de a színházi kísérlet igenis sikeresnek mondható.”

Egy kicsit angyal legyen, egy kicsit démon (Dózsa dráma 11. f)

„Férfi és nő témájában előkerül az eredeti darab mellett Weöres Psziché-je, a Ghymes erotikus zenéje, közben csoportos színpadi kísérleteket láthatunk a Wedekind szövegekre.”

GY.I.K. (Kodály drámások)

„A saját életükből összeállított jelenetsor tényleg gyakori kamaszkori kérdéseket vet fel diákszínházi nézőpontból: sok humorral, iróniával és távolságtartással.”

Mrozek: Szerenád (Karalábé)

„A játszók először asztalokból, székekből kialakítják a játék terét, miközben a két rókát játszó fiú szerepbelépésétől az ötletes tárgymozgatáson keresztül a baromfiudvar világának felépítéséig számos mesteri képet vonultatnak fel.”

Életút-tours (Felmutassa csoport)

„A zenei elemek dramaturgiai funkciót is betöltenek, így lehet aláírni egy szerződést egyetlen hegedűvonással is.”

Túlélni a tavaszt (VMG/KIMI MÉDIÁSOKK)

„A csoport szinte terápiaként boncolgatja a darabot, időnként csak a felszínt kapargatva, olykor mélyebbre találva önmagukban és a nézőtéren egyaránt. Remek karakterekkel, helyzetbe hozott színjátszókkal láthattunk egy drámás megközelítésű előadást.”

Az ajtó (Átjárók)

„…tanúi voltunk az egész fesztivál legoldottabb, legtöbb nevetést kiváltó, és legegyszerűbb előadásához, tudván, hogy az egyszerűség és a könnyedség mind a színházban, mind pedig a cirkuszban a mesterek erénye és nem a kezdőké.”

A próba (Csehov projekt)

„Elkezd működni a játszókban a szöveg, s már nem tudják megkülönböztetni, hogy a saját életüket, vagy a figura életét élik, mondják hétköznapjaikban.”

Valami szépet! (VMG/KIMI 11.d.)

„…a kamaszkort járták körbe mesteri etűdsorukkal, melynek elkészítése egy tábori helyzetben kezdődött.”

Ami jár az jár (VMG/KIMI 11.d.)

„A négy világ bemutatása sokat elárul a játszók világképéről és bravúros helyzetteremtési és elemzési képességéről.”

A nagy Romulus (VMG/KIMI 12. d.)

„A szövegek aktualizáltak, a songok remekek, az egész úgy ahogy van diákos, aktuális és jó. Nem csak a diákok együttműködése volt példaértékű, hanem a tanárok koprodukciója is az előadás létrehozása érdekében.”

Közép-

Magyarország,

budapest

díjak és

minősítések

2019

Bozsik Yvette: Tavaszi áldozat

Rendező: Szent-Iványi Kinga

 

ARANY MINŐSÍTÉS

A Nap és a Hold elrablása

Rendező: Eck Attila

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Régi és új színek

Rendező: Pap Gábor, Várszegi Martin és a csoport

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Orgia

Rendező: Regős Simon

 

ARANY MINŐSÍTÉS

A Délibábok Hőse

Rendező: Ungvári Sára és Szalai Ádám

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Pippin

Rendező: Perényi Balázs, Szalai Ádám

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Rozenstern és Guildenkranz

Rendező: Golden Dániel, Mezey Gábor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Sokgyerek, Nagyház

Rendező: Farkas Atilla

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Tangó

Rendező: Naszlady Éva

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Züfec avagy Cüfek

Rendező: Benkovics Sándor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Terror

Rendező: Eck Attila

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

A bátor sólyom

Rendező: Bori Viktor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Fessöndéj

Rendező: Góbi Rita

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Sam

Rendező: Eck Attila

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Az utolsó tánc Vladdal

Rendező: Gyevi-Bíró Eszter

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Nagyi, hogy volt?

Rendező: Kiss Péter

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

OÁ, avagy a pólyában egy gyermek jelezte, hogy valami baj van

Rendező: Gombkötő Júlia

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Utas és Há.

Rendező: Gyevi-Bíró Eszter

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Az elveszett levél

Rendező: Barabási Tivadar

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

A zöld macska

Rendező: Mezey Gábor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Sesincs

Rendező: Meleg Gábor, Pap Gábor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Bárka

Rendező: Blahó Gergely

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Csongor és Tünde

Rendező: Gera Anita, Asztalos Dóra

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Semmi értelme semminek avagy: "A színház szent és érthetetlen."

Rendező: Kocsis Nándor, Györke Tímea és a csoport

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Lilith lányai

Rendező: Gyevi-Bíró Eszter

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Holt költők Társasága

Rendező: Bartal Dávid

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Perényi Balázs, Szalai Ádám

(Pippin)

 

PEDAGÓGIAI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZVEZETÉSÉRT

Szalai Ádám – Ungvári Sára

(A Délibábok Hőse)

 

CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Rozenstern és Guildenkranz

Rendező: Golden Dániel, Mezey Gábor

 

CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ

MOZGÁSSZÍNHÁZI ELEMEK KREATÍV HASZNÁLATÁÉRT

BÁRKA

Rendező: Blahó Gergely

 

CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ

DEMOKRÁCIA-DÍJ

Regős Simon

(Orgia)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

RENDEZŐI DÍJ

Pap Gábor

(Régi és új színek)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KREATÍV ZENEI ÉS SZÖVEGÍRÓI MUNKÁÉRT

Bori Viktor

(A bátor sólyom)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Farkas Atilla

(Sokgyerek, Nagyház)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Góbi Rita

(Fessöndéj)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Gombkötő Júlia

(OÁ, avagy a pólyában egy gyermek jelezte, hogy valami baj van)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

TÁNCOS ÉS KOREOGRÁFUS ALKOTÓI DÍJ

Eck Attila

(Terror, Sam, A Nap és a Hold elrablása)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SOKSZÍNŰ SZÍNHÁZI ÉS PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁÉRT

Kiss Péter

(Nagyi, hogy volt?)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

RENDEZŐI KÜLÖNDÍJ

Béres Péter

(Nagyi, hogy volt?)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Laczkovich Dorka

(Nagyi, hogy volt?)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Boldog Luca

(Züfec)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Török Lili

(Pippin)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Kálmán Piroska

(A Délibábok Hőse)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Sciviero Seany

(Terror, Sam)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Fülöp Ákos

(Sam)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Ionescu Raul

(Utas és Há.)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Bencsik Balázs

(Lillith lányai, Utas és Há.)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Tóth András

(Orgia)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

LEGJOBB FÉRFI SZEREPLŐ

Ács Emese

(Lenszirom)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

LEGJOBB NŐI SZEREPLŐ

Bozsik Yvette: Tavaszi áldozat

Rendező: Szent-Iványi Kinga

 

ARANY MINŐSÍTÉS

A Nap és a Hold elrablása

Rendező: Eck Attila

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Régi és új színek

Rendező: Pap Gábor, Várszegi Martin és a csoport

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Orgia

Rendező: Regős Simon

 

ARANY MINŐSÍTÉS

A Délibábok Hőse

Rendező: Ungvári Sára és Szalai Ádám

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Pippin

Rendező: Perényi Balázs, Szalai Ádám

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Rozenstern és Guildenkranz

Rendező: Golden Dániel, Mezey Gábor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Sokgyerek, Nagyház

Rendező: Farkas Atilla

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Tangó

Rendező: Naszlady Éva

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Züfec avagy Cüfek

Rendező: Benkovics Sándor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Terror

Rendező: Eck Attila

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

A bátor sólyom

Rendező: Bori Viktor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Fessöndéj

Rendező: Góbi Rita

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Sam

Rendező: Eck Attila

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Az utolsó tánc Vladdal

Rendező: Gyevi-Bíró Eszter

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Nagyi, hogy volt?

Rendező: Kiss Péter

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

OÁ, avagy a pólyában egy gyermek jelezte, hogy valami baj van

Rendező: Gombkötő Júlia

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Utas és Há.

Rendező: Gyevi-Bíró Eszter

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Az elveszett levél

Rendező: Barabási Tivadar

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

A zöld macska

Rendező: Mezey Gábor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Sesincs

Rendező: Meleg Gábor, Pap Gábor

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Bárka

Rendező: Blahó Gergely

 

EZÜST MINŐSÍTÉS

Csongor és Tünde

Rendező: Gera Anita, Asztalos Dóra

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Semmi értelme semminek avagy: "A színház szent és érthetetlen."

Rendező: Kocsis Nándor, Györke Tímea és a csoport

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Lilith lányai

Rendező: Gyevi-Bíró Eszter

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Holt költők Társasága

Rendező: Bartal Dávid

 

BRONZ MINŐSÍTÉS

Perényi Balázs, Szalai Ádám

(Pippin)

 

PEDAGÓGIAI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZVEZETÉSÉRT

Szalai Ádám – Ungvári Sára

(A Délibábok Hőse)

 

CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Rozenstern és Guildenkranz

Rendező: Golden Dániel, Mezey Gábor

 

CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ

MOZGÁSSZÍNHÁZI ELEMEK KREATÍV HASZNÁLATÁÉRT

BÁRKA

Rendező: Blahó Gergely

 

CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ

DEMOKRÁCIA-DÍJ

Regős Simon

(Orgia)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

RENDEZŐI DÍJ

Pap Gábor

(Régi és új színek)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KREATÍV ZENEI ÉS SZÖVEGÍRÓI MUNKÁÉRT

Bori Viktor

(A bátor sólyom)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Farkas Atilla

(Sokgyerek, Nagyház)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Góbi Rita

(Fessöndéj)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT

Gombkötő Júlia

(OÁ, avagy a pólyában egy gyermek jelezte, hogy valami baj van)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

TÁNCOS ÉS KOREOGRÁFUS ALKOTÓI DÍJ

Eck Attila

(Terror, Sam, A Nap és a Hold elrablása)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SOKSZÍNŰ SZÍNHÁZI ÉS PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁÉRT

Kiss Péter

(Nagyi, hogy volt?)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

RENDEZŐI KÜLÖNDÍJ

Béres Péter

(Nagyi, hogy volt?)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Laczkovich Dorka

(Nagyi, hogy volt?)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Boldog Luca

(Züfec)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Török Lili

(Pippin)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Kálmán Piroska

(A Délibábok Hőse)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Sciviero Seany

(Terror, Sam)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Fülöp Ákos

(Sam)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Ionescu Raul

(Utas és Há.)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Bencsik Balázs

(Lillith lányai, Utas és Há.)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT

Tóth András

(Orgia)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

LEGJOBB FÉRFI SZEREPLŐ

Ács Emese

(Lenszirom)

 

EGYÉNI KÜLÖNDÍJ

LEGJOBB NŐI SZEREPLŐ

A 2025. évi regionális diákszínjátszó találkozókat a következő időpontokban rendezzük meg

Megjegyzés: 2025-ben a Közép-Magyarországi RDT nagy örömünkre egy helyszínen valósul meg, Budapesten a Kristály Színtérben.

Dél-Alföld,
Szeged

2025.
május 26.

Szervező: Gila Gabriella
gilagabriella@agoraszeged.hu

Nyugat-dunántúl,
SZOMBATHELY

2025.
MÁRCIUS 22-23.

Szervező: Németh Gyöngyi
jatsszmamuhely@gmail.com

dél-Dunántúl,
pécs

egyeztetés alatt

 

Szervező: Ákli Krisztián

akli.krisztian@gmail.com  

észak-alföld,
debrecen

2025.
április 5.

Szervező: Bagossi Edit
bagossi.edit@adyigimi.com

Észak-Alföld,
nyíregyháza

2025.
május 17.

Szervező: Demarcsek Zsuzsa
demarcsekzs@gmail.com

A fesztivál szervezője:

Országos Diákszínjátszó Egyesület

Levelezési cím:

7633 Pécs, Endresz György utca 2/B.

www.diakszinhaz.hu

Telefon: +36 70 673 8805

Email: odeposta@gmail.com

Facebook »

Adatkezelési irányelvek

Süti - cookie szabályzat

Impresszum

Design: Divéki Péter, amadé KM 

Arculat: Kozsahuba Kata, Facebook 

ODE APP letöltés:

A fesztivál szervezője:

Országos Diákszínjátszó Egyesület

Székhely: 9024 Győr, Közép utca 9.

Levelezési cím: 1775 Budapest, Pf. 63

www.diakszinhaz.hu

Email: odeposta@gmail.com

Facebook »

Adatkezelési irányelvek

Süti - cookie szabályzat

Impresszum

Design: Divéki Péter, amadé KM 

Arculat: Kozsahuba Kata, Facebook