Közép-Magyarország, budapest
Közép-Magyarország, budapest
Közép-
Magyarország,
Budapest
előadások
2018
„A fesztiválhoz hozzátartozó applikáció és a FB-os közvetítések, valamint az eredményhirdetés utáni megosztások jelzik, hogy igazi 21. századi eseményen vagyunk…”
Körömi Gábor
Körömi Gábor
Közép-
Magyarország,
budapest
előadások
2018
Különös természetesség kerestetik (NNÁ Tánc 12. A)
„A lenyűgöző technikai tudású táncosok egyaránt otthonosan mozognak az egyéni és a csoportos gyakorlatokban.”
Vörös Rébék (NNÁ Tánc 10. A)
„Szép táncszínházi etűd volt a kasznáros jelenet, s az a pillanat, amikor egyszer csak mindenki vörös parókában forgott a színpadon.””
Ősz, Tél, Nyár, Tavasz (NNÁ 12. A)
„Az alma volt a tizenkettedikesek előadásának fő motívuma, melyet az elején mindenki elfogyasztott, szabadon hagyva bennünk, hogy egy technikai eszközt látunk, vagy egy bibliai szimbólumot fogyni a szereplők kezében.”
Kölykök (Reiszner Dárió és Virtics Norbert)
Mozart, Handel, Bach, Chopin, Bartók Béla és Frank Rebeka (NNÁ Tánc)
„A karakterek remekül eltaláltak, igazi táncosokat láthatunk a színpadon, akik ki tudják fejezni érzéseiket, látomásaikat, s hagynak is minket elveszni a zeneszerzők, saját élményeink és asszociációink tengerében.”
Gardrób (Pesthidegkúti Waldorf Iskola)
„Bár a ritmus néhol megakad, a színpadi jelenlét pedig a klasszikus verbális színházat idézi, mégis elmondhatjuk, hogy vállalásukat remekül teljesítette a csapat ebben az előadásban.”
FAME (NNÁ/KIMI 12. B)
„A hullámzó cselekmény ellenére feledhetetlen diákkaraktereket láthattunk – mint a tükörben – és közben fülünkben szólt mottóként az előadás számomra legemlékezetesebb dala, ami talán lehetne az NNÁ képzés mottója is. „Akkor is játssz még!”
Kihallatszik (Színjátszók a Városmajoriból)
Boldogtalanok (NNÁ KIMI 12. B.)
„Nem csak azokat látom, akik bent vannak a szituációban, hanem azok koncentrációját is érzem, akik kívül vannak. Pörög a homok, mint az idő felettünk. A létra bizonytalansága egyszerre jelenti a szereplők bizonytalanságát és egyszerre reflektál a nézőtéren ülők életének bizonytalanságaira és esetlegességeire.”
SAGA (NNÁ/KIMI Petrezselyem kékje)
„Erős és szép képek, nagyon erős színpadi jelenlét jellemző végig az előadásra, melyben egy-egy meghalt szereplő dióként gurul ki a színpadról.”
Egy előre bejelentett gyilkosság krónikája (Pesthidegkúti Waldorf Iskola csoportja)
„Bár az előadás a válaszokkal kicsit adós marad, de a diákszínház nemes irodalomközvetítő ereje így is erősen jelen volt a produkcióban.”
Csontbrigád (NNÁ/KIMI 12.B.)
„A kocsmai karakterek, a verekedés, a kihallgatás sorban egy-egy nagyszerű mozgásetűd, ugyanakkor a darab a Csontbrigád jelenetekig jutva átváltozik egyfajta véglény-történetté, melynek ismétlődései, pontos koreográfiája igencsak megmozgatja a nézők fantáziáját.”
Kortársunk Csokonai (Kispista Színház)
„Bár a kultúraközvetítés és a tiszta beszéd szándéka sugárzik a színpadról, mégis számos hiányérzet maradt bennünk mind a részletek kiválasztása, mind pedig a versek feldolgozása és a színpadi világ megteremtése kapcsán.”
Bernarda Alba háza (POK-kör)
„A külsődleges színészi és színpadi eszközök használata ilyen távolságból még inkább felnagyítódott…”
Csordultig (NNÁ/KIMI 12.B.)
„Olyan, mint egy tükörlabirintus, melyben a szereplők állandóan szembesítenek saját elmúlt életszakaszainkkal, kapcsolatainkkal.”
A mezők fehér lovagja (NNÁ/KIMI MFL)
„A remek karakterek és egységes csapatjáték a produkció legfőbb erőssége.”
Konstantinápoly (Kebabosok)
„Remekül megírt párbeszédekkel néhol zseniális megoldásokkal vizsgálnak egy történelmi helyzetet, mely több szempontól Brecht és Dürrenmatt világát idézi fel.”
XXI. századi mesék (Óbudai Waldorf Gimnázium)
„Először klasszikus analóg helyzetet láthattunk, a mesei helyzetet tették át a játszók mai körülmények közé, másodjára igyekeztek modernizálni a mesét, netes elemekkel a virtuális világba helyezték a történetet, harmadjára pedig egyfajta pszichologizálással a figurák elemzésével és újra gondolással találkozhattunk, ahol a nagymama életreform-nagyi és a farkast is meg lehet érteni, sanyarú gyermekkorát figyelembe véve.”
A szerencsétlen (Projekt)
„Az előadás a maga abszurd helyzeteiben egyszerre volt szívbe markoló és mulatságos, miközben sokféle színházi nyelvet felmutattak a színpadon – a bábszínháztól a médián keresztül egészen a kísérleti színházig, ahol egy nézőt kiválasztanak / felkérnek és megkötöznek, ezzel is kifejezve a főszereplő és magzatának kiszolgáltatottságát.”
Zile nebune in Cluj (Kolozsvári hepaj)
Egy kicsit angyal legyen, egy kicsit démon (Dózsa dráma 11. f)
GY.I.K. (Kodály drámások)
Mrozek: Szerenád (Karalábé)
Életút-tours (Felmutassa csoport)
Túlélni a tavaszt (VMG/KIMI MÉDIÁSOKK)
Az ajtó (Átjárók)
A próba (Csehov projekt)
Valami szépet! (VMG/KIMI 11.d.)
Ami jár az jár (VMG/KIMI 11.d.)
A nagy Romulus (VMG/KIMI 12. d.)
Közép-
Magyarország,
budapest
díjak és
minősítések
2019
Bozsik Yvette: Tavaszi áldozat
ARANY MINŐSÍTÉS
A Nap és a Hold elrablása
ARANY MINŐSÍTÉS
Régi és új színek
ARANY MINŐSÍTÉS
Orgia
ARANY MINŐSÍTÉS
A Délibábok Hőse
ARANY MINŐSÍTÉS
Pippin
ARANY MINŐSÍTÉS
Rozenstern és Guildenkranz
EZÜST MINŐSÍTÉS
Sokgyerek, Nagyház
EZÜST MINŐSÍTÉS
Tangó
EZÜST MINŐSÍTÉS
Züfec avagy Cüfek
EZÜST MINŐSÍTÉS
Terror
EZÜST MINŐSÍTÉS
A bátor sólyom
EZÜST MINŐSÍTÉS
Fessöndéj
EZÜST MINŐSÍTÉS
Sam
EZÜST MINŐSÍTÉS
Az utolsó tánc Vladdal
EZÜST MINŐSÍTÉS
Nagyi, hogy volt?
Rendező: Kiss Péter
EZÜST MINŐSÍTÉS
OÁ, avagy a pólyában egy gyermek jelezte, hogy valami baj van
EZÜST MINŐSÍTÉS
Utas és Há.
EZÜST MINŐSÍTÉS
Az elveszett levél
EZÜST MINŐSÍTÉS
A zöld macska
EZÜST MINŐSÍTÉS
Sesincs
EZÜST MINŐSÍTÉS
Bárka
EZÜST MINŐSÍTÉS
Csongor és Tünde
BRONZ MINŐSÍTÉS
Semmi értelme semminek avagy: "A színház szent és érthetetlen."
BRONZ MINŐSÍTÉS
Lilith lányai
BRONZ MINŐSÍTÉS
Holt költők Társasága
BRONZ MINŐSÍTÉS
Perényi Balázs, Szalai Ádám
PEDAGÓGIAI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZVEZETÉSÉRT
Szalai Ádám – Ungvári Sára
CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Rozenstern és Guildenkranz
CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ
MOZGÁSSZÍNHÁZI ELEMEK KREATÍV HASZNÁLATÁÉRT
BÁRKA
CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ
DEMOKRÁCIA-DÍJ
Regős Simon
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
RENDEZŐI DÍJ
Pap Gábor
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KREATÍV ZENEI ÉS SZÖVEGÍRÓI MUNKÁÉRT
Bori Viktor
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Farkas Atilla
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Góbi Rita
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Gombkötő Júlia
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
TÁNCOS ÉS KOREOGRÁFUS ALKOTÓI DÍJ
Eck Attila
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SOKSZÍNŰ SZÍNHÁZI ÉS PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁÉRT
Kiss Péter
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
RENDEZŐI KÜLÖNDÍJ
Béres Péter
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Laczkovich Dorka
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Boldog Luca
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Török Lili
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Kálmán Piroska
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Sciviero Seany
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Fülöp Ákos
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Ionescu Raul
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Bencsik Balázs
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Tóth András
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
LEGJOBB FÉRFI SZEREPLŐ
Ács Emese
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
LEGJOBB NŐI SZEREPLŐ
Bozsik Yvette: Tavaszi áldozat
ARANY MINŐSÍTÉS
A Nap és a Hold elrablása
ARANY MINŐSÍTÉS
Régi és új színek
ARANY MINŐSÍTÉS
Orgia
ARANY MINŐSÍTÉS
A Délibábok Hőse
ARANY MINŐSÍTÉS
Pippin
ARANY MINŐSÍTÉS
Rozenstern és Guildenkranz
EZÜST MINŐSÍTÉS
Sokgyerek, Nagyház
EZÜST MINŐSÍTÉS
Tangó
EZÜST MINŐSÍTÉS
Züfec avagy Cüfek
EZÜST MINŐSÍTÉS
Terror
EZÜST MINŐSÍTÉS
A bátor sólyom
EZÜST MINŐSÍTÉS
Fessöndéj
EZÜST MINŐSÍTÉS
Sam
EZÜST MINŐSÍTÉS
Az utolsó tánc Vladdal
EZÜST MINŐSÍTÉS
Nagyi, hogy volt?
Rendező: Kiss Péter
EZÜST MINŐSÍTÉS
OÁ, avagy a pólyában egy gyermek jelezte, hogy valami baj van
EZÜST MINŐSÍTÉS
Utas és Há.
EZÜST MINŐSÍTÉS
Az elveszett levél
EZÜST MINŐSÍTÉS
A zöld macska
EZÜST MINŐSÍTÉS
Sesincs
EZÜST MINŐSÍTÉS
Bárka
EZÜST MINŐSÍTÉS
Csongor és Tünde
BRONZ MINŐSÍTÉS
Semmi értelme semminek avagy: "A színház szent és érthetetlen."
BRONZ MINŐSÍTÉS
Lilith lányai
BRONZ MINŐSÍTÉS
Holt költők Társasága
BRONZ MINŐSÍTÉS
Perényi Balázs, Szalai Ádám
PEDAGÓGIAI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZVEZETÉSÉRT
Szalai Ádám – Ungvári Sára
CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Rozenstern és Guildenkranz
CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ
MOZGÁSSZÍNHÁZI ELEMEK KREATÍV HASZNÁLATÁÉRT
BÁRKA
CSOPORTOS KÜLÖNDÍJ
DEMOKRÁCIA-DÍJ
Regős Simon
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
RENDEZŐI DÍJ
Pap Gábor
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KREATÍV ZENEI ÉS SZÖVEGÍRÓI MUNKÁÉRT
Bori Viktor
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Farkas Atilla
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Góbi Rita
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉSÉRT
Gombkötő Júlia
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
TÁNCOS ÉS KOREOGRÁFUS ALKOTÓI DÍJ
Eck Attila
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SOKSZÍNŰ SZÍNHÁZI ÉS PEDAGÓGIAI MUNKÁJÁÉRT
Kiss Péter
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
RENDEZŐI KÜLÖNDÍJ
Béres Péter
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Laczkovich Dorka
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Boldog Luca
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Török Lili
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Kálmán Piroska
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Sciviero Seany
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Fülöp Ákos
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Ionescu Raul
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Bencsik Balázs
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
SZÍNÉSZI MUNKÁÉRT
Tóth András
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
LEGJOBB FÉRFI SZEREPLŐ
Ács Emese
EGYÉNI KÜLÖNDÍJ
LEGJOBB NŐI SZEREPLŐ
A 2025. évi regionális diákszínjátszó találkozókat a következő időpontokban rendezzük meg
Megjegyzés: 2025-ben a Közép-Magyarországi RDT nagy örömünkre egy helyszínen valósul meg, Budapesten a Kristály Színtérben.
A fesztivál szervezője:
Országos Diákszínjátszó Egyesület
Levelezési cím:
7633 Pécs, Endresz György utca 2/B.
Telefon: +36 70 673 8805
Email: odeposta@gmail.com
Design: Divéki Péter, amadé KM
Arculat: Kozsahuba Kata, Facebook
ODE APP letöltés:
A fesztivál szervezője:
Országos Diákszínjátszó Egyesület
Székhely: 9024 Győr, Közép utca 9.
Levelezési cím: 1775 Budapest, Pf. 63
Email: odeposta@gmail.com