Oldal kiválasztása

Regionális Diákszínjátszó Találkozó

Nyugat-Dunántúl, Szombathely

Regionális Diákszínjátszó Találkozó

Nyugat-Dunántúl, Szombathely

Nyugat-Dunántúl,

Győr

előadások

2018

„Mindent összevetve a fesztivál maradéktalanul megfelelt a diákszínjátszás támasztotta kritériumoknak, hiszen egyszerre volt friss, ötletes, kísérletező, klasszikus irodalmi és kortárs műveket felvonultató, öndefníciós törekvéseknek teret adó, oldott és mégis várakozással teli. Mint a prizma, ami képes felmutatni azt, hogy a simán fénynek érzékelt jelenségen (az ifjúságon) belül milyen sok különböző, önmagában is értékes egyediség rejlik.”

Komáromi Sándor

„Mindent összevetve a fesztivál maradéktalanul megfelelt a diákszínjátszás támasztotta kritériumoknak, hiszen egyszerre volt friss, ötletes, kísérletező, klasszikus irodalmi és kortárs műveket felvonultató, öndefníciós törekvéseknek teret adó, oldott és mégis várakozással teli. Mint a prizma, ami képes felmutatni azt, hogy a simán fénynek érzékelt jelenségen (az ifjúságon) belül milyen sok különböző, önmagában is értékes egyediség rejlik.”

Komáromi Sándor

Nyugat-Dunántúl,

Győr

előadások

2018

RÉVAI KEZDŐ CSOPORT (XY)

„…ahol nem éreztem sem a kívülről jövő gondolkodás, sem pedig a forma kényszerét, egyszerűen elindultak egy alapötletből, és szépen kibontották azt.”

ART+ALOM (DÖNT ÉS?)

„…egy merész átírással egy gyilkossá váló fiút helyez a középpontba, és egy csupa nőkből álló esküdtszékkel igyekszik felfejteni a tett mögötti motivációkat.”

KÖZÉPSŐ ARRABONA (Nem korai még? )

„…kitűnő figurákká válnak a játszók, miközben jól használják a zanzásított történet lehetőségeit.”

ÉLETÍZESÍTŐK (KÁNYAVÁR)

„…mi történik, ha egy osztálykirándulás alkalmával telefonok nélkül a pincébe záródik a közösség? Válasza: a kényszerű interakció során felszínre kerülnek az elfojtott sérelmek, és mindenki mindenki farkasává válik egy kis időre.”

LOVASSY SZÍNPAD (CSOPORTKÉP VILLANÓFÉNYBEN)

„…fantasy-világba menekülő lélek, szerelemre vágyó ügyetlenség, kétségbeesett valahová-tartozni-vágyás, lehetetlen apai elvárások, és megannyi frusztráló probléma villan fel előttünk, és ahogy az életben, itt se mindenre kapunk megnyugtató válaszokat.”

COMMENT (A VIHAR)

„…kicsit zanzásítva, de visszaadja a bonyolult háttértörténetekkel terhelt Shakespeare-mű egészét, ezért a jó dramaturgiai munka igazi irodalmi élmény lehetett a diákoknak, hiszen hallhatóan értik is, miről mesél a Nádasdy-fordítás volta ellenére is nehéz irodalmi szöveg, illetve érzékeny líraiság lengi be az előadást, amit remekül tör meg néhány valódi bohóctréfa.”

NLG TÁRSULAT (EGY LÁNY)

„…egy szuicid hajlamú lány kálváriáját meséli el, „németes lazasággal”, vagyis a mélyen pszichologizáló folyamatok helyett a humornak és iróniának is terepet kínáló távolságtartás biztonságát ígérő megoldásokkal, ennek megfelelően a nehéz történet minden tragikuma és abszurditása életszerű, emészthető formát ölt.”

H-ALOM (HAMLET-CAFATOK PONYVÁRA ÉS 36 VÉGTAGRA)

„…esztétikai csúcspontokat is ad a fesztiválhoz: a szereplők a kísértet-jelenethez két másodperc alatt egy fekete agrofóliából két és fél méteres óriásbábot varázsolnak, ami a totálba világított játéktérben is megteremti a hamleti világ komor valóságát.”

JÁTSZÓTÉR (ASZTERIÓN HÁZA)

„…című előadásukban ügyesen kerülik el a mély pszichologizálást, a nagy szenvedéseket, és így valódi lélektana lesz az előadásnak, mert nem „kiégetik” a pillanatokat, hanem engedik, hogy a mélyebb tartalom a nézőben jöhessen létre…”

MÁSIK (HANG VAGY)

„…Bauer Ildikó Nessie csoportja igazi közösségként vibrált az előadásban is, és azon kívül is, (…) igyekeztek kibontani számukra izgalmas problémaköröket.”

PROACTIVE (BOLONDÉK ÉS BETEGÉK)

„…előadásuk humora és jó értelemben vett „pofátlansága” lenyűgöző – egyetlen pillanatot se hagynak poén nélkül, szemtelenül szedik ízekre a figurákat, és mindeközben koherens világot teremtenek.”

REMÉNYIK SULISZÍNHÁZ (MINDEN DOLGOK KÖNYVE)

„…előadásuk egy gyorsan kapkodó, egy hónapos próbafolyamat eredménye, (…) mi viszont örülünk annak, hogy ebben a stádiumban is bevállalták a fesztiválon való jelenlétet, mert értékes ifjúsági irodalmi alapanyagot (…) választottak, és ez önmagában is nagy erény.”

FÓKUSZ DIÁKSZÍNPAD ((ÖN)KONTROLL)

„…kortárs novellák összefésülésével jár körül néhány diáksorsot, tematizálva a régi közösségtől való elszakadás, a beilleszkedés, vagy az apai elvárásoknak való megfelelés nehézségeit.”

RAKTÁR (ZSENIK ISKOLÁJA)

„…Szijjártó Gyula (profi berkekben is bravúrnak számító feladatmegoldással) tetemes mennyiségű szövegével annyira túlbeszél mindent, hogy elképesztően ideges figurává válik, akinek ez aztán később alaptulajdonsága lesz, amiért megszeretjük őt, fárasztó mivolta ellenére is, halálával pedig valóban kiváltja sajnálatunkat, és ezzel eléri színházi célját.”

NAGY ARRABONA (PÍR)

„…a darab eleji nagy konfliktus valamint a darab vége egyértelműen az apaképnek való megfelelésről, és egyfajta férfiképkeresésről szólóvá emeli az előadást, amit szép fizikai színházi megoldásaival, rendkívül erős színészi jelenlétével, Kövesi Csenge tehetséges játékával együtt egy életre elvisz az ember.”

ACTCENTUS (ROBBANÁS AZ ÉJSZAKÁBAN)

„…remek színészi munkával oldja meg a töredékes szerkesztésben felkínált etűdszerű szituációkat, kellő mértékben adagolja a humort a történetbe, aminek köszönhetően a mű minden tragikuma könnyedén emészthetővé válik.”

Nyugat-Dunántúl,

győr

díjak és

minősítések

2019

Az öreg hölgy látogatása

Rendező: Horváth Dóra

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Pár - baj

Rendező: Németh Andrea

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Mielőtt meghaltál

Rendező: Nagy Péter István

 

ARANY MINŐSÍTÉS

Napraforgó

Rendező: Balla Richie

 

ARANY MINŐSÍTÉS