Oldal kiválasztása

Regionális Diákszínjátszó Találkozó

Közép-Magyarország, budapest

Regionális Diákszínjátszó Találkozó

Közép-Magyarország, budapest

Közép-

Magyarország,

Budapest

előadások

2018

„A fesztiválhoz hozzátartozó applikáció és a FB-os közvetítések, valamint az eredményhirdetés utáni megosztások jelzik, hogy igazi 21. századi eseményen vagyunk…”

Körömi Gábor

„A fesztiválhoz hozzátartozó applikáció és a FB-os közvetítések, valamint az eredményhirdetés utáni megosztások jelzik, hogy igazi 21. századi eseményen vagyunk…”

Körömi Gábor

Közép-

Magyarország,

budapest

előadások

2018

Különös természetesség kerestetik (NNÁ Tánc 12. A)

„A lenyűgöző technikai tudású táncosok egyaránt otthonosan mozognak az egyéni és a csoportos gyakorlatokban.”

Vörös Rébék (NNÁ Tánc 10. A)

„Szép táncszínházi etűd volt a kasznáros jelenet, s az a pillanat, amikor egyszer csak mindenki vörös parókában forgott a színpadon.””

Ősz, Tél, Nyár, Tavasz (NNÁ 12. A)

„Az alma volt a tizenkettedikesek előadásának fő motívuma, melyet az elején mindenki elfogyasztott, szabadon hagyva bennünk, hogy egy technikai eszközt látunk, vagy egy bibliai szimbólumot fogyni a szereplők kezében.”

Kölykök (Reiszner Dárió és Virtics Norbert)

„A fekete figura a tér aranymetszésében harmonikusan mozog előre, míg a fehér szakadozottan küzd a térrel, igyekszik legyőzni az akadályokat.”

Mozart, Handel, Bach, Chopin, Bartók Béla és Frank Rebeka (NNÁ Tánc)

„A karakterek remekül eltaláltak, igazi táncosokat láthatunk a színpadon, akik ki tudják fejezni érzéseiket, látomásaikat, s hagynak is minket elveszni a zeneszerzők, saját élményeink és asszociációink tengerében.”

Gardrób (Pesthidegkúti Waldorf Iskola)

„Bár a ritmus néhol megakad, a színpadi jelenlét pedig a klasszikus verbális színházat idézi, mégis elmondhatjuk, hogy vállalásukat remekül teljesítette a csapat ebben az előadásban.”

FAME (NNÁ/KIMI 12. B)

„A hullámzó cselekmény ellenére feledhetetlen diákkaraktereket láthattunk – mint a tükörben – és közben fülünkben szólt mottóként az előadás számomra legemlékezetesebb dala, ami talán lehetne az NNÁ képzés mottója is. „Akkor is játssz még!”

Kihallatszik (Színjátszók a Városmajoriból)

„Az önismereti performance-ban, melyet stílusosan egy osztályteremben tartottak, előkerül a saját belső hang táblarajza, valamint egy felolvasott saját vers is.”

Boldogtalanok (NNÁ KIMI 12. B.)

„Nem csak azokat látom, akik bent vannak a szituációban, hanem azok koncentrációját is érzem, akik kívül vannak. Pörög a homok, mint az idő felettünk. A létra bizonytalansága egyszerre jelenti a szereplők bizonytalanságát és egyszerre reflektál a nézőtéren ülők életének bizonytalanságaira és esetlegességeire.”

SAGA (NNÁ/KIMI Petrezselyem kékje)

„Erős és szép képek, nagyon erős színpadi jelenlét jellemző végig az előadásra, melyben egy-egy meghalt szereplő dióként gurul ki a színpadról.”

Egy előre bejelentett gyilkosság krónikája (Pesthidegkúti Waldorf Iskola csoportja)

„Bár az előadás a válaszokkal kicsit adós marad, de a diákszínház nemes irodalomközvetítő ereje így is erősen jelen volt a produkcióban.”

Csontbrigád (NNÁ/KIMI 12.B.)

„A kocsmai karakterek, a verekedés, a kihallgatás sorban egy-egy nagyszerű mozgásetűd, ugyanakkor a darab a Csontbrigád jelenetekig jutva átváltozik egyfajta véglény-történetté, melynek ismétlődései, pontos koreográfiája igencsak megmozgatja a nézők fantáziáját.”

Kortársunk Csokonai (Kispista Színház)

„Bár a kultúraközvetítés és a tiszta beszéd szándéka sugárzik a színpadról, mégis számos hiányérzet maradt bennünk mind a részletek kiválasztása, mind pedig a versek feldolgozása és a színpadi világ megteremtése kapcsán.”

Bernarda Alba háza (POK-kör)

„A külsődleges színészi és színpadi eszközök használata ilyen távolságból még inkább felnagyítódott…”

Csordultig (NNÁ/KIMI 12.B.)

„Olyan, mint egy tükörlabirintus, melyben a szereplők állandóan szembesítenek saját elmúlt életszakaszainkkal, kapcsolatainkkal.”

A mezők fehér lovagja (NNÁ/KIMI MFL)

„A remek karakterek és egységes csapatjáték a produkció legfőbb erőssége.”

Konstantinápoly (Kebabosok)

„Remekül megírt párbeszédekkel néhol zseniális megoldásokkal vizsgálnak egy történelmi helyzetet, mely több szempontól Brecht és Dürrenmatt világát idézi fel.”

XXI. századi mesék (Óbudai Waldorf Gimnázium)

„Először klasszikus analóg helyzetet láthattunk, a mesei helyzetet tették át a játszók mai körülmények közé, másodjára igyekeztek modernizálni a mesét, netes elemekkel a virtuális világba helyezték a történetet, harmadjára pedig egyfajta pszichologizálással a figurák elemzésével és újra gondolással találkozhattunk, ahol a nagymama életreform-nagyi és a farkast is meg lehet érteni, sanyarú gyermekkorát figyelembe véve.”

A szerencsétlen (Projekt)

„Az előadás a maga abszurd helyzeteiben egyszerre volt szívbe markoló és mulatságos, miközben sokféle színházi nyelvet felmutattak a színpadon – a bábszínháztól a médián keresztül egészen a kísérleti színházig, ahol egy nézőt kiválasztanak / felkérnek és megkötöznek, ezzel is kifejezve a főszereplő és magzatának kiszolgáltatottságát.”

Zile nebune in Cluj (Kolozsvári hepaj)

„Most ugyan ez a kísérlet nem sikerül, a város (és vele együtt az ország) elbukik, de a színházi kísérlet igenis sikeresnek mondható.”

Egy kicsit angyal legyen, egy kicsit démon (Dózsa dráma 11. f)

„Férfi és nő témájában előkerül az eredeti darab mellett Weöres Psziché-je, a Ghymes erotikus zenéje, közben csoportos színpadi kísérleteket láthatunk a Wedekind szövegekre.”

GY.I.K. (Kodály drámások)

„A saját életükből összeállított jelenetsor tényleg gyakori kamaszkori kérdéseket vet fel diákszínházi nézőpontból: sok humorral, iróniával és távolságtartással.”